پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226899
آرايش در سه ماه اول بارداري ممنوع!
تاریخ انتشار : 1395/08/12
نمایش : 946
طبق گفته محققان حوزه سلامت از دانشگاه يورک در کانادا، مادران باردار بايد از لوازم آرايشي بخصوص، شوينده‌ها و دارو در سه ماه اول بارداري اجتناب نمايند تا از مغز جنين درحال رشد دربرابر مواد شيميايي که برانگيزاننده اوتيسم است، محافظت کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيا در دوران بارداري‌تان از لوازم آرايشي استفاده مي‌کنيد؟ اگر جواب‌تان بله است، بايد هرچه زودتر اين کار را کنار بگذاريد.

 
طبق گفته محققان حوزه سلامت از دانشگاه يورک در کانادا، مادران باردار بايد از لوازم آرايشي بخصوص، شوينده‌ها و دارو در سه ماه اول بارداري اجتناب نمايند تا از مغز جنين درحال رشد دربرابر مواد شيميايي که برانگيزاننده اوتيسم است، محافظت کنند. محصولاتي که به‌طور روزمره از آنها استفاده مي‌کنيم مانند کرم‌ها و مواد آرايشي، حاوي مواد شيميايي خاصي هستند که به‌طور بالقوه مي‌تواند روي جنين در حال رشد در دوران بارداري تاثير بگذارد.
 
علاوه بر مواد آرايشي و لوسيون‌ها، به گفته پژوهشگران، ليست محصولاتي که مادران باردار بايد از آنها در سه ماه اول حاملگي اجتناب کنند از اين قرار است؛ محلول‌هاي پاک‌کننده، آفت‌کش‌ها، داروهاي ضدالتهابي غيراستروئيدي مانند استيل ساليسيليک اسيد، ميزوپروستول(دارويي که براي کمک به وضع‌حمل استفاده مي‌شود)، بيفنيلهاي چندکلردار که در روان‌کننده‌هاي صنعتي کاربرد دارد، اترهاي ديفنيل پلي برومينيت، موجود در چوب و منسوجات، فتالات‌هاي موجود در کفپوش‌هاي پي وي سي، و اسباب‌بازي‌هاي کودکان.
 
غير از نوع ماده شيميايي که يک زن باردار ممکن است در معرض آن باشد، تعداد دفعات و ميزان غلظت ماده هم مي‌تواند روي مغز جنين در حال رشد در مرحله پيش از تولد تاثير بگذارد. محققان توصيه مي‌کنند زنان درمورد تاثيرات مواد شيميايي موجود در محيط بر سلامتي، آگاهي کسب کنند. رشد مغز پيش از تولد، دستخوش تغييرات است و عملکرد نرمال آن تا حد زيادي وابسته به وجود ژن‌هاي خاصي در زمان مشخصش است. از آنجايي‌که عوامل محيطي روي ميزان نماياني اين ژن‌هاي مهم تاثير مي‌گذارند، مهم است که مادر باردار نسبت به بودن در معرض اين عوامل آگاهي داشته و دقيق باشد.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html